علت‌های مختلف درد زانو

خشکی زانو

خشکی زانو یکی از علت‌های درد زانو است. چهار رباط نقش بااهمیت در پایداری و عملکرد مفصل زانو دارند که عبارت از رباط‌های صلیبی قدامی و خلفی، و رباط‌های طرفی خارجی و میانی هستند.

قفل شدن زانو

قفل کردن زانو این است که در آن شخص در هنگام صاف کردن زانو خود با رسیدن به یک زاویه مشخصی زانو درد شدیدی را حس می‌کند.

درد جلوی زانو و زیر کشکک

درد جلوی زانو یکی از انواع شایع درد زانو است در واقع اکثر افرادی که زانو درد دارند، این درد را در جلوی زانوی خود حس می‌کنند. احاس زانو درد ممکن است در تمام قسمت جلویی زانو حس شود و یا به صورت دردی تیر کشنده در یک ناحیه احساس شود.

خالی کردن زانو

به این معناست که به طور ناگهانی و غیرمنتظره زانو نمی‌تواند وزن شخص را تحمل کند و زانو یکباره خم می‌شود و منجر به لغزش یا افتادن فرد می‌شود.

خالی کردن زانو می‌تواند بر اثر دلایل مختلفی ایجاد شود از جمله آسیب رباط زانو مانند پارگی رباط صلیبی زانو، جابه‌جایی کشکک زانو و آرتروز زانو.

ورم پشت زانو یا کیست بیکر

کیست بیکر یک برآمدگی است که بر اثر برجسته شدن و تجمع مایع مفصلی در پشت زانو ایجاد می‌شود.

تقریباً هر عاملی که موجب تورم زانو و افزایش مقدار مایع مفصلی زانو شود می‌تواند ایجاد کیست کند.

سندرم پلیکا

سندروم پلیکا Plica syndrome بیماری است که در آن یک پرده به نام پلیکا در درون زانو که در حالت معمولی مشکلی ندارد ایجاد می‌کند، منشا بروز درد در زانو می‌شود.

درد پشت زانو

درد پشت زانو می‌تواند در نتیجه مشکلات گوناگونی پیش بیاید، درد پشت زانو گاهی بر اثر وجود یک بیماری به مرور زمان شکل می‌گیرد و شدت میابد و گاهی نیز بر اثر وارد شن آسیب است.

آب آوردن زانو

افوژن یا در اصطلاح آب آوردن زانو زمانی اتفاق می‌افتد که مایع مفصلی زیادی درون یا اطراف مفصل زانو ترشح شود و موجب ورم زانو شود. دلایل زیادی برای آب آوردن زانو می‌تواند وجود داشته باشد از جمله آرتروز زانو، آسیب به رباط‌های زانو یا منیسک و یا تجمع مایع در بورس‌های درون مفصل زانو (بورس‌ها کیسه‌های بافتی ظریفی حاوی مایع، هستند که عمدتاً در اطراف مفاصل قرار دارند و وظیفه آنها تسهیل حرکت تاندون‌ها است.

منبع: کانال رسمی اطلاع رسانی ورزش یوگا

بهمن ۱۳۹۸

همچنین ببینید

چیدمان سفره هفت سین

چند پیشنهاد برای هفت سین امسال گندم، برنج و سکه نشانه ثروت و مکنت است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*