چطور با یوگا باعث تاخیر در روند پیری شویم ؟

یوگا یک معجزه نیست و نمی تواند مانع پیر شدن شما بشود.

اما انعطاف پذیری بیشتر، احساس طراوت و افزایش طول عمر؛ مواردی هستند که قطعا می توانید با تمرین مرتب یوگا به آنها دست پیدا کنید.

با نگاه کردن به زندگی نامه ی مربیان مشهور یوگا در گذشته، متوجه خواهید شد که بسیاری از آنها طول عمر بسیار زیادی داشته اند!

در ادامه با هم به بررسی این نکته می پردازیم که یوگا چطور احساس و چهره ی جوان تری به شما می دهد.

یوگا ستون فقرات را تقویت می کند

سن شما مستقیما به میزان انعطاف ستون فقرات شما بستگی دارد.

یوگا از دیرباز به عنوان روشی عالی برای اصلاح حالت بدنی افراد شناخته شده است. حالت بدنی ضعیف نه تنها باعث ناراحتی های پشت و کمر شده، بلکه باعث می شود که شما پیرتر به نظر برسید. انجام دادن آساناهای یوگا باعث تقویت ماهیچه های پشت شده و گرفتگی و تنش موجود در شانه ها را رها می کند.

و چون یوگا آگاهی جسمی را بالا می برد، در نتیجه احتمال انجام حرکاتی که منجر به آسیب دیدن پشت تان شود بسیار کم می شود.

یوگا و مراقبه حافظه را تقویت می کند

تحقیقاتی که اخیرا توسط دانشگاه کالیفرنیا انجام شده، ثابت کرده است که یوگا و مراقبه نسبت به سایر تمرین های تقویت حافظه تاثیرات بیشتری در مبارزه با علایم اولیه ی آلزایمر دارد.

این آزمایش ۱۲ هفته طول کشید و ۲۵ نفر بالای ۵۵ سال در آن حضور داشتند.

شرکت کنندگان علاوه بر تمرین های کوندالینی یوگا، مراقبه هم انجام می دادند.

یوگا استرس را رفع می کند

با افزایش سن، دلایل نگران کننده هم بیشتر می شوند؛ برای کارهایی که موفق به انجام آنها نشده اید افسوس می خورید، نمی توانید با تغییرات ظاهری چهره خودتان کنار بیایید، سلامتی شما بیشتر به مخاطره افتاده است.

و تمرین مرتب یوگا دقیقا همان چیزی است که برای مبارزه با استرس به آن نیاز دارید، چرا که یوگا تنفس شما را به حالت طبیعی درآورده و به شما یاد می دهد تا در لحظه ی حال زندگی کنید و در هر سنی از زندگی لذت ببرید.

وضعیتهای معکوس اندام های داخلی را ماساژ می دهند

وضعیتهای معکوس اندام های داخلی ما را ماساژ داده و آنها را سم زدایی می کنند.

با افزایش سن اندام های داخلی سست و ضعیف می شوند ولی حرکات معکوس باعث کند شدن این روند می شوند.

یوگا در کل سلامتی را تقویت می کند

از لحاظ علمی ثابت شده که تمرین منظم باعث افزایش سوماتوتروپین (یک هورمون رشد که وظیفه ی رشد بافتهایی مانند پوست و ماهیچه را به عهده دارد) و آندروژن (هورمونی که وظیفه اش سلامت قلب و سیستم ایمنی است) می شود. تحقیقی که در سال ۲۰۱۴ انجام شد نشان داد که تمرین های یوگا نیز همین تاثیرات را دارند. در این آزمایش ۴۵ نفر به مدت ۱۲ هفته یوگا و مراقبه انجام دادند و معلوم شد که هورمون های ذکر شده در بالا، که در حفظ سلامت بسیار مهم هستند، در بدن آنها افزایش یافته است. همچنین نسبت وزن و قد شرکت کنندگان (BMI) به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

بنابراین چگونه می توان با یوگا روند پیری را به تاخیر انداخت؟ به تمرین های یوگا ادامه بدهید و مراقبه را جزء جدایی ناپذیر برنامه ی روزانه تان کنید تا یک زندگی طولانی تر و سالم تر را تجربه کنید.

همچنین ببینید

یوگا قدم به قدم – وضعیت خم به جلو ایستاده

انگلیسی: Standing Forward Bend سانسکریت: Uttanasana ترجمه: کلمه اوت (ut) نشاندهنده شدت، (tan) یعنی کشیدن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*