قبل از انجام هر کار راهکارهاي متفاوت را بررسي کنيم

ميگويند در کشور ژاپن مرد ميليونري زندگي ميکرد که از درد چشم خواب به چشم نداشت و براي مداواي چشم دردش انواع قرص‌ها و آمپول‌ها را به خود تزريق کرده بود اما نتيجه چنداني نگرفته بود. وي پس از مشاوره فراوان با پزشکان و متخصصان زياد درمان درد خود را مراجعه به يک راهب مقدس و شناخته شده مي بيند.

وي به راهب مراجعه مي‌کند و راهب نيز پس از معاينه وي به او پيشنهاد کرد که مدتي به هيچ رنگي به جز رنگ سبز نگاه نکند. پس از بازگشت از نزد راهب، او به تمام مستخدمين خود دستور ميدهد با خريد بشکه‌هاي رنگ سبز تمام خانه را با سبز رنگ آميزي کند. همينطور تمام اسباب و اثاثيه خانه را با همين رنگ عوض مي‌کند.
پس از مدتي رنگ ماشين، ست لباس اعضاي خانواده و مستخدمين و هر آنچه به چشم مي‌آيد را به رنگ سبز و ترکيبات آن تغيير ميدهد و البته چشم دردش هم تسکين مي‌يابد.

taghir zendegi01

مدتي بعد مرد ميليونر براي تشکر از راهب وي را به منزلش دعوت مي‌نمايد. راهب نيز که با لباس نارنجي رنگ به منزل او وارد ميشود متوجه مي‌شود که بايد لباسش را عوض کرده و خرقه‌اي به رنگ سبز به تن کند. او نيز چنين کرده و وقتي به محضر بيمارش مي‌رسد از او مي‌پرسد آيا چشم دردش تسکين يافته؟  مرد ثروتمند نيز تشکر کرده و مي‌گويد : « بله . اما اين گرانترين مداوايي بود که تاکنون داشته».

 مرد راهب با تعجب به بيمارش مي‌گويد بالعکس اين ارزانترين نسخه‌اي بوده که تاکنون تجويز کرده‌ام.
براي مداواي چشم دردتان، تنها کافي بود عينکي با شيشه سبز خريداري کنيد و هيچ نيازي به اين همه مخارج نبود. براي اين کار نميتواني تمام دنيا را تغيير دهي، بلکه با تغيير ديدگاه و يا نگرشت مي‌تواني دنيا را به کام خود درآوري.

نکته: تغيير دنيا کار احمقانه‌اي است اما تغيير ديدگاه و يا نگرش ما ارزانترين و موثرترين روش است.
 

همچنین ببینید

یـک لبخنـد تا خوشبـختی راهـست

آیا شما واقعا خوشحال هستید؟ اگر صادقانه بگوییم، بسیاری از ما حتی به خودمان وقت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*