تاثیر پرواز زدگی در کاهش هوشیاری

تاثیر پرواز زدگی در کاهش هوشیاری

براساس تحقیقاتی که یک پژوهشگر امریکایی انجام داده، مشخص شد، افرادی که زیاد با هواپیما مسافرت کرده یا مسیرهای پروازشان طولانی است، به دلیل ایجاد تغییرات طولانی مدت در مغز و به هم ریختن ساعت بیولوژیک بدن، تا مدتی پس از پرواز، دچار خستگی و فراموشی میشوند.

این تحقیقات نشان می دهد که این اختلالات مغزی همچنین ممکن است برای افرادی که شیفت های شبانه یا با برنامه های کاری غیر معمول کار می کنند، رخ می دهد.

براساس این تحقیقات، در صورت تکرار اختلال در ریتم شبانه روزی، فرد شاهد تاثیر طولانی مدت آن در رفتار و عملکرد شناختی خود خواهد بود.

این یافته ها ممکن است تاثیرات بیشتری بر کارمندان شیفت شب یا افرادی که به طور معمول مسافرتهای هوایی طولانی مدت دارند داشته باشد. از بین رفتن حافظه، مشکلات یادگیری، بالا رفتن احتمال ابتلا به دیابت، بیماریهای قلبی، فشار خون و سرطان و کاهش قدرت باروری بخشی از این تاثیرات هستند.

محققان برای پیشگیری یا کم کردن اثرات این اختلالات پیشنهاد میکنند برای هر پرواز طولانی مدت، یک روز استراحت در نظر گرفته شود و کارمندان شیفت شب نیز زمان استراحت خود را در یک اتاق تاریک و ساکت بگذرانند.

همچنین ببینید

توصيه به اهالی پياده‌روی

پياده‌روي در زندگي صنعتي اكنون يك ضرورت مهم به‌شمار مي‌آيد. اگر شما نيز پياده‌روي مي‌کنيد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*