مدیتیشن برای بیمار مبتلا به افسردگی


تمدد اعصاب (ریلکسیشن) و مدی‌تیشن برای بیمار مبتلا به افسردگی

 

 بیمار مبتلا به افسردگی باید بر سیستم عصبی‌اش کنترل داشته باشد و فعالیت‌های ذهنی و روحی‌اش را به سمت احساسات متعادل و سازگارا هدایت کند. این کار را می‌توان از طریق داشتن استراحت و خواب کافی تحت شرایط صحیح انجام دادبیمار مبتلا به افسردگی همچنین باید هنر ریلکسیشن و مدی‌تیشن علمی را فرا بگیرد که در درمان افسردگی به او کمک شایان توجهی خواهد کرد.

ravani01

ریلکسیشن برای بیمار مبتلا به افسردگی ماهیچه‌ها ، را قادر می‌ساز‌د تا موثرتر کار کنند و می‌تواند خستگی را بوسیله بهبود جریان سیاهرگی خون در سرتاسر بدن از بین ببرد. بهترین روش برای انجام ریلکسیشن تمرین شاواسانا در یوگا است . این شیوه درمانی در فصل ٧ که به یوگادرمانی اختصاص داشت توضیح داده شده است.

مدی‌تیشن شامل تمرین ذهن برای تمرکز بر روی مکان داخلی یا خارجی مشخصی است. همه قوای ذهنی، بدون توقف، باید به سمت هدف مدی‌تیشن هدایت شده باشد. این کار را  می‌توان از طریق تمرین دائمی انجام داد. توصیه می‌شود تا فرد توجه و تمرکز خود را بر روی خدا و Atman قرار دهد و از او به عنوان هدف مدی‌تیشن استفاده کند. مدی‌تیشن به ایجاد موازنه و تعادل در  سیستم عصبی بدن کمک خواهد کرد.
این کار غدد درون بدن را قادر خواهد کرد تا وضعیت تعادل هورمونی را تصحیح کنند و در نتیجه، حس افسردگی از بدن رخت برمی‌بندد. داشتن نظم در زمان، مکان و انجام تمرینات مدی‌تیشن از اهمیت زیادی برخوردار است. بهترین زمان برای انجام مدی‌تیشن هنگام سحر یا غروب است، یعنی زمانی که شرایط برای انجام مدی‌تیشن آرام و مهیاست

استفاده از حمام فرو رفتن در آب با دمای خنثی برای یک ساعت در روز دردرمان افسردگی بسیار مفید است. دمای آب می‌تواند از ٩٢ تا ٩٨ درجه فارنهایت متغیر باشد. در هنگام استفاده از این حمام، سر را باید با کمپرس آب سرد، خنک نگه داشت.

منبع " راهنمای کامل درمانهای طبیعی با ترجمه دکتر آرام "

www.aram24.ir

همچنین ببینید

یوگا قدم به قدم – وضعیت خم به جلو ایستاده

انگلیسی: Standing Forward Bend سانسکریت: Uttanasana ترجمه: کلمه اوت (ut) نشاندهنده شدت، (tan) یعنی کشیدن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*