روش های موثر درمان با گیاهان دارویی شفابخش

امروزه در سراسر جهان دوستداران و علاقه مندان به شیوه‌های درمان طبیعی یک داروخانه کوچک گیاهی در آشپزخانه خود تدارک دیده‌اند و بسیاری از گیاهان دارویی شفا بخش را به جای انواع مسکن‌ها و داروهای شیمیایی در این داروخانه کوچک نگهداری می‌کنند. این داروخانه می‌تواند انواع گیاهان دارویی چون هل، نعناع، سنبل الطیب، گل گاوزبان، بابونه، زنجبیل، انواع چای‌های گیاهی و پونه را در خود جای دهد.

گیاهان دارویی می‌توانند بهترین جایگزین برای انواع مسکن‌ها  و قرص‌های شیمیایی باشند. حال اگر
می‌خواهید شما هم به جمع افرادی که در آشپزخانه‌شان جعبه گیاهان دارویی دارند بپیوندید، کافی است ۵۰ تا ۱۰۰ گرم از هر یک از گیاهانی را که به شما معرفی می‌کنیم، برای جعبه گیاهان دارویی خود تهیه کنید.

اگر زیاد عصبانی می شوید ……

این شربت را میل کنید

یکی از خواص معجزه آسای نعناع خاصیت آرامبخشی و نشاط آوری آن است. شربت نعناع که از دم کرده این گیاه و مقداری زعفران و شکر تهیه شده باشد در لحظاتی که دچار ناراحتی و اندوه هستید به افزایش نشاط و برطرف شدن اندوه کمک می کند و در زمان عصبانیت و خشم، آرامبخش و تسکین دهنده است. برای تهیه این شربت کافی است دو قاشق برگ خشک و پودر شده نعناع را در دو لیوان آب جوش دم کنید و پس از صاف کردن، در دو نوبت یک لیوان از آن را با یک قاشق شکر و مقدار اندکی زعفران مخلوط کرده و به صورت سرد یا گرم میل کنید.

می‌خواهید فشار خونتان را کنترل کنید……

روزی یک بار این دمنوش را بنوشید

افرادی که در اصطلاح سرد مزاج هستند به این معنا که بدن‌شان معمولاً سرد است و گه‌گاه دچار افت فشار خون می‌شوند، بهتر است از نسخه دم کرده نعناع و عسل استفاده کنند. برای تهیه این دم کرده کافی است یک قاشق غذاخوری نعناع را ۱۰ دقیقه در آب جوش بریزید و پس از این مدت آن را صاف کرده و با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و میل کنید. این نسخه را می توانید هنگامی که دچار افت فشار می‌شوید بخورید.

سکسکه امانتان را بریده ……

این چای گیاهی را تجربه کنید

حتماً برایتان پیش آمده که با خوردن نخستین لقمه غذا دچار سکسکه شوید و این سکسکه آنچنان شما را همراهی کرده که از خوردن غذا لذت نبرید. در این هنگام به هر پیشنهادی عمل می‌کنید. مثلاً ممکن است برای چند ثانیه نفستان را حبس کنید یا یک لیوان آب را بی وقفه بنوشید.  اما چاره کار شما تنها نوشیدن یک فنجان دم کرده گیاه نعناع است. این چای را سریع آماده کنید. پس از نوشیدن آن به سرعت سکسکه شما بند می‌آید.

برای شب ادراری کودکتان نگرانید …

هل درمانی کنید

hel01

شب ادراری کودکان یکی از شایع‌ترین اختلال‌های دستگاه ادراری محسوب می‌شود که به راحتی با کمک
نسخه‌ای ترکیبی از دانه‌های هل قابل درمان است. برای این منظور کافی است دم کرده دانه‌های هل را به کودک بخورانید. یک قاشق غذاخوری هل برداشته و یکی یکی آنها را از وسط نصف کرده و در یک لیوان آب جوش ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دم کنید. سپس این چای را صاف کرده و به کودک بخورانید. نوشیدن این چای کمک می‌کند شب ادراری کودک برطرف شود.

نمی‌توانید عادت چای خوردن خود را ترک کنید ….

این دانه را چاشنی‌اش کنید

درمانگران طب سنتی بر این باورند که نوشیدن چای به مقدار زیاد موجب ضعیف شدن قلب، روده ها و بروز اختلال در هضم و جذب مواد غذایی در بدن می‌شود و اگر این روند استمرار داشته باشد موجب بروز اختلال‌هایی در بدن شده و سرانجام منجر به ابتلا به برخی بیماری‌ها می‌شود. بنابراین درمانگران توصیه می‌کنند افرادی که عادت دارند روزانه بیشتر از سه فنجان چای مصرف کنند، بهتر است چای خود را با دانه‌های گیاهی هل دم کرده و بنوشند تا به این ترتیب هل از میزان عوارض احتمالی چای در بدن آنها بکاهد.

منبع : مجله روزهای زندگی

همچنین ببینید

درمان سندرم روده تحریک پذیر به کمک یوگا

اگر دل درد و دل پیچه، نفخ شکم، اسهال و یبوست امان شما را بریده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*