در بيشتر موارد راه حل ساده‌تري نيز وجود دارد

در يك شركت بزرگ ژاپني كه توليد وسايل آرايشي را برعهده داشت، يك مورد تحقيقاتي به ياد ماندني اتفاق افتاد: شكايتي از سوي يكي مشتريان به كمپاني رسيد. او اظهار داشته بود كه هنگام خريد يك بسته صابون متوجه شده بود كه آن قوطي خالي است.

بلافاصله با تاكيد و پيگيريهاي مديريت ارشد كارخانه اين مشكل بررسي و دستور صادر شد كه خط بسته بندي اصلاح گردد و قسمت فني و مهندسي نيز تدابير لازمه را جهت پيشگيري از تكرار چنين مسالهاي اتخاذ نمايد.

مهندسين نيز دست به كار شده و راه حل پيشنهادي خود را چنين ارائه دادند: پايش (مونيتورينگ) خط بسته بندي با اشعه ايكس.

rahe sadeh

بزودي سيستم مذكور خريداري شده و با تلاش شبانه روزي گروه مهندسين،‌ دستگاه توليد اشعه ايكس و مانيتورهایي با رزوليشن بالا نصب شده و خط مزبور تجهيز گرديد. سپس دو نفر اپراتور نيز جهت كنترل دائمي پشت آن دستگاه‌ها به كار گمارده شدند تا از عبور احتمالي قوطي‌هاي خالي جلوگيري نمايند.

نكته جالب توجه در اين بود كه درست همزمان با اين ماجرا، مشكلي مشابه نيز در يكي از كارگاه‌هاي كوچك توليدي پيش آمده بود اما آنجا يك كارمند معمولي و غيرمتخصص آن را به شيوه‌اي بسيار ساده‌تر و كم‌خرجتر حل كرد: تعبيه يك دستگاه پنكه در مسير خط بسته بندي تا قوطي خالي را باد از خط توليد دور کند!!!

 

نکته: معمولا در بسياري از موارد راه‌هاي ساده‌تري نيز براي حل هر مساله و يا مشکلي وجود دارد. هميشه به دنبال ساده‌ترين راه حل‌ها باشيد.

همچنین ببینید

یـک لبخنـد تا خوشبـختی راهـست

آیا شما واقعا خوشحال هستید؟ اگر صادقانه بگوییم، بسیاری از ما حتی به خودمان وقت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*