اثرات درمانی عسل و دارچین

عسل در بسیار از کشورهای دنیا تولید می‌شود. پزشکان یورودیک و یونانی عسل را به عنوان یک داروی حیاتی قرن‌ها مورد استفاده قرار داده‌اند و دانشمندان امروزی هم آن را به عنوان یک داروی بسیار موثر و بدون عوارض جانبی برای انواع بیماری‌ها قبول دارند.

علم امروز می‌گوید که عسل اگر به مقدار مناسب تجویز شود برای بیماران دیابتی هم ضرر ندارد. یک مجله معروف کانادایی به نام «ویکلی ورلد نیوز» یک لیست از بیماری‌هایی را که طبق تحقیق دانشمندان غربی می‌توان با عسل و دارچین معالجه کرد ارائه نموده که طی این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد:

ریزش مو: کسانی که از ریزش مو یا کچلی رنج می‌برند می‌توانند با روغن زیتون گرم (روی بخار آب در حال جوش گرم شود)، یک قاشق سوپخوری عسل و یک قاشق چایخوی دارچین محلولی درست کرده و قبل از استحمام بر سر خود بمالند و پس از ۱۵ دقیقه سرشان را بشویند.

عفونت مثانه: دو قاشق سوپخوری دارچین و یک قاشق چایخوری عسل را به یک لیوان آب ولرم (روی بخار آب در حال جوش گرم شود) اضافه کرده و بنوشند. این کار میکروبهای مثانه را از بین می‌برد.

دندان درد: یک قاشق چایخوی دارچین را با پنج قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید و خمیر به دست آمده را روی دندانی که درد دارد، بمالید. ۳ بار در روز این کار را انجام دهید تا درد دندان از بین برود.

کلسترول: دو قاشق سوپخوری عسل و سه قاشق چایخوری دارچین را در ۴۵۰ گرم چای دم شده بریزید. اگر بیمار این مایع را بنوشد، کلسترول خونش در عرض دو ساعت ده درصد کاهش می‌یابد. اگر روزی سه بار از این دارو نوشیده شود کلسترول درمان می‌شود. همچنین اگر عسل خالص را با غذای روزانه مصرف کنند باز هم کلسترول کاهش می‌یابد.

سرماخوردگی: اگر یک قاشق سوپخوری عسل ولرم با یک چهارم قاشق چایخوری دارچین، هر روز به مدت سه روز مصرف شود می‌تواند سرفه‌های شدید را از بین برده و سینوس‌ها را تمیز کند.

ناباروری: مردانی که ضعف جنسی دارند اگر به طور منظم دو قاشق سوپخوری عسل قبل از خواب بخورند تا حد زیادی مشکلشان حل خواهد شد. در چین، ژاپن و کشورهای خاور دور زنانی که باردار نمی‌شوند برای تقویت رحم، می‌توانند کمی دارچین را با نصف قاشق چایخوری عسل مخلوط کرده و به طور مرتب در طول روز آن را به لثه خود بمالند تا به آرامی با بزاق ترکیب شده و وارد بدن شود.

کک‌مک و جوش‌های پوستی: عسل و دارچین را به مقدار مساوی مخلوط کرده و در قسمت‌های آسیب دیده بمالید. این کار، اگزما، عفونت و تمام انواع بیماری‌های پوستی را از بین می‌برد.

کم کردن وزن: هر روز صبح نیم ساعت قبل از صبحانه و با معده خالی و همچنین شب قبل از خواب عسل و دارچین را در یک فنجان آب جوش ریخته و میل کنید. چنانچه این کار را به طور مرتب انجام دهید، حتی اگر بسیار چاق باشید وزن شما کاهش می‌یابد. همچنین خوردن منظم این ترکیب از انباشته شدن چربی در بدن، حتی اگر غذایی با کالری زیاد مصرف کرده باشید، جلوگیری می‌کند.

گاز معده و درد معده: طبق بررسی‌های انجام شده در هند و ژاپن، روزانه دو قاشق چایخوری عسل با یک چهارم قاشق چایخوری دارچین، گاز معده را از بین می‌برد. همین دستور در درمان معده نیز استفاده می‌شود.

آرتریت: یک پیمانه عسل را با دو پیمانه آب ولرم مخلوط کرده و یک قاشق چایخوری دارچین به آن بیفرایید، خمیری به دست می‌آید و آن را به آرامی به قسمتهای دردناک بمالید تا درد چند دقیقه بعد کاهش یا تسکین یابد. البته بیماران آرتریتی می‌توانند هر روز صبح و شب یک فنجان آب گرم را با دو قاشق عسل و یک قاشق چایخوری دارچین مخلوط کرده و بنوشند. این کار اگر به طور منظم انجام شود حتی آرتریت شدید را هم درمان می‌کند.

در تحقیقات اخیر که در دانشگاه کپنهاک انجام شد، تعدادی از بیماران آرتریتی را با مخلوط عسل و دارچین مورد درمان قرار دادند. در عرض یک هفته ۲۰۰ نفر دمان شدند که از بین آنها ۷۳ نفر کاملا خوب شدند و در عرض یک ماه بیمارانی که قادر به راه رفتن نبودند بدون درد حرکت کرده و راه می‌رفتند.

بیماری قلبی: از پودر دارچین و عسل خمیری درست کرده و به جای مربا یا ژله روی نان بمالید و به طور مرتب آن را به همراه صبحانه

میل کنید، این کار کلسترول را در سرخرگ کاهش داده و بیمار را از حمله قلبی نجام می‌دهد. همچنین افرادی که دچار حمله قلبی شده‌اند، اگر این کار را هر روز انجام دهند، مدتها از حمله دوم دور خواهند ماند. مصرف مرتب این مخلوط، تنگی نفس را از بین برده و ضربان قلب را قوت می‌بخشد.در بسیاری از درمانگاه‌های آمریکا و کانادا، بیماران را بدین ترتیب مورد درمان قرار داده و پی برده‌اند که سرخرگها و سیاهرگهایی که بر اثر افزایش سن انعطاف خود را از دست داده و منقبض شده‌اند می‌توانند به حالت اولیه برگردند.

سیستم دفاعی: استفاده روزانه عسل و دارچین، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و آن را از حملات میکروبها و ویروس‌ها در امان نگه می‌دارد. دانشمندان معتقدند عسل، ویتامین و آهن بسیار زیادی دارد و استفاده دائم از آن، گلبول‌های سفید خود را در دفاع در مقابل باکتری‌ها و بیماری‌های ویروسی تقویت می‌کند.

سوء‌هاظمه: مصرف مقداری دارچین و دو قاشق چایخوری عسل قبل از غذا، اسید معده را از بین برده و حتی غذاهای سنگین را هم هضم می‌کند.

تهیه و تنظیم: خانم محبوبه بهرام بصیری

مجله روزهای زندگی

یوگادارما: باز هم باید گفته شود که طبع افراد با هم متفاوت است و بهتر است هر درمانی زیر نظر پزشک متخصص انجام پذیرد تا مشکلی برای فرد پیش نیاید. حتما برای استفاده مدت کمی امتحان شود تا اگر مناسب نباشد، تشخیص داده شود.

همچنین ببینید

توصيه به اهالی پياده‌روی

پياده‌روي در زندگي صنعتي اكنون يك ضرورت مهم به‌شمار مي‌آيد. اگر شما نيز پياده‌روي مي‌کنيد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*