خوراکی هایی برای آهنی شدن

   Iron-Rich-Foods

مواد معدنی مختلف از جمله مواردی هستند که باید هر روز وارد بدن شود که انواع مختلفی نیز دارند. هر کدام از این موارد برای بخشی از بدن مفید هستند که نبودشان بیماری های مختلف را به همراه دارد.

برای به دست آوردن آهن باید از مواد خوراکی خاصی استفاده کرد که بهترین آنها سبزیجات هستند.
سبزی های مختلف می توانند آهنی طبیعی که قابلیت جذب توسط بدن را دارند برای شما آماده کنند.

کنگر : این سبزی در اصل از مناطق مدیترانه ای می آید و یکی از سبزی هایی است که سالیان سال توسط انسانها استفاده می شده است. پزشکان متوجه شده اند که کنگر تنها بخشهای خاصی قابل خوردن دارد. اما هر یک قاشق آن می تواند ۹/۳ میلی گرم آهن را برای بدن شما تهیه کند.

اسفناج : اسفناج سبزی است که در طول سال می توان آن را به راحتی پیدا کرد. در حالتهای مختلف همیشه موجود است ولی اگر به صورت تازه خریداری شود فواید بیشتری به همراه خود دارد. اسفناج را بهتر است به صورت خام یا نیمه پخته مصرف کنید تا به ازای هر قاشق ۴/۶ میلی گرم آهن وارد بدن شود.

هلو : یکی از میوه های خوشمزه تابستانی که می تواند آهن مورد نیاز بدن شما را تامین کند هلو است. این میوه
می تواند خیلی راحت بدن شما را خنک کند و سپس به میزان ۳/۵ میلی گرم آهن را نیز وارد بدن می کند. هلو همچنین برای درمان بیماری های خونی نیز بسیار مفید است چرا که رگها را تقویت می کند.

لوبیا : این خوراکی در راههای مختلفی قابلیت پخت دارد که هر کدام می تواند آهن خوراکی را به نوعی به بدن شما برساند. لوبیا مملو از فیبر، پروتئین و آهن است که می تواند تا حدودی آهن وارد بدن شما کند. از لوبیا به صورت خوراک و در کنار هویج و سیب زمینی میل کنید تا خوشمزه و مقوی تر باشد.

همچنین ببینید

توصيه به اهالی پياده‌روی

پياده‌روي در زندگي صنعتي اكنون يك ضرورت مهم به‌شمار مي‌آيد. اگر شما نيز پياده‌روي مي‌کنيد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*