ارتباط ذهن و عضله

 برای آن‌که حداکثر بهره را از تمرین‌تان ببرید، ضروری است که به یک ارتباط قوی بین ذهن و عضله دست پیدا کنید. شما می‌توانید با ترکیب ارتباط ذهن و عضله، قدرت بیشتری به دست آورید.

۱  کنترل ضربان قلب از طریق تنفس

اولین گام در تقویت ارتباط ذهن و بدن از طریق نفس کشیدن است. این یک روش بیولیوژیکی برای کنترل ضربان قلب است. فشار، ضربان قلب را افزایش می‌دهد و ورزشکاران حرفه‌ای، ضربان قلب‌شان را از طریق تنفس ریتمیک کنترل می‌کنند. برای کنترل ضربان قلب در هنگام ورزش کردن، به مدت ۶ ثانیه هوا را فرو ببرید، چند ثانیه نفس‌تان را نگه دارید و سپس هوا را در ۷ ثانیه بیرون دهید.

۲  تمرین آگاهانه

تحقیقات نشان می‌دهد که تجسم فعالیت عضلانی، به تنهایی می‌تواند فعالیت عضلانی را تا ۱۰ درصد افزایش دهد. بنابراین، یک تمرین را بدون چک کردن آنکه آیا به فرم صحیح دست یافته‌اید یا نه، انجام ندهید. با تمرین کردن به صورت آگاهانه، شما گروه‌های اصلی عضلانی را به طور مؤثرتری هدف می‌گیرید. این مساله باعث می‌شود تا تمرین کارآمدتر شود و زمان و تلاش‌تان اصلا هدر نرود. همچنین تمرین هدفمند، منجر به دستاوردهای تناسب اندام بیشتر نیز می‌شود. اجازه ندهید که نیروی جاذبه زمین بر تمرین  شما اثر بگذارد. به انقباضات عضلات‌تان به دقت توجه کنید، روی حرکات آهسته و ارادی‌تان تمرکز کرده و فشار را احساس کنید.

۳  تجسم را تمرین کنید

تجسم قدرتمند می‌تواند کارایی را تا ۳۵ درصد بهبود ببخشد.

هنگامی که مغز روی یک تصویر تمرکز می‌کند، (مثلا عضلات دو سر بازوی تفکیک شده) به عضله مربوطه پیامی برای افزایش حجم می‌فرستد و این عضلات صرف‌نظر از اینکه شما آنها را زیاد تمرین ندهید، محکم و قوی می‌شوند.

۴  همه حواس پرتی­ها را کنار بگذارید

برای دستیابی به ارتباط بهتر ذهن و عضله، باید خودتان را از شر نگرانی‌های روزمره­ای که مانع تمرکزتان روی ذهن و جسم­تان می‌شود، خلاص کنید.

۵  مدیتیشن

ساکت‌ترین مکان را در خانه­تان پیدا کنید. راحت بنشینید و اهداف‌تان را مشخص کنید. چشم‌ها را ببندید، تمام حواس پرتی‌ها را در ذهن‌تان از بین ببرید و نفس عمیق بکشید. روی هدف تناسب اندام یا هر هدفی که باید به خاطر آن اضطراب را کنار بگذارید، تمرکز کنید. برای بهبود تمرکز ذهنی، هر روز ۵ تا ۱۰ دقیقه در سکوت، استراحت کنید.

۶  فیگور بگیرید فیگور گرفتن، بافت‌های عضلانی را می‌کشد و قوی می‌کند. در مقابل آینه بایستید و با بعضی عضلات‌تان فیگور بگیرید. عضلات‌تان را یک به یک با حرکات آرام و سنجیده منقبض کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد که به اندامی تراشیده دست پیدا کنید و در هنگام تمرین کردن، کنترل عضلانی بهتری داشته باشد.

منبع: کانال فیتنس

همچنین ببینید

یوگا قدم به قدم – وضعیت خم به جلو ایستاده

انگلیسی: Standing Forward Bend سانسکریت: Uttanasana ترجمه: کلمه اوت (ut) نشاندهنده شدت، (tan) یعنی کشیدن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*