چهار روش ساده برای تصمیم گیری از طریق تمرین‌های یوگا

بسیاری از کسانی که یوگا تمرین می کنند به این موضوع پی برده اند که دستورالعمل های بنیادین در تصمیم گیری در یاما (Yamas) و نیاما (Niyamas) نهادینه شده است. اگر شما دو شاخه اول یوگای پاتانجالی را دنبال کنید، در زندگی دچار اشتباه نخواهید شد. با اینکه ممکن است گاهی اوقات هنوز در تصمیم گیری مرتکب خطا شویم .

چطور می توان با بهره گیری از یک سیستم ساده مرجع، به مردم آموخت که تصمیمات عقلانی تری در زندگی بگیرند؟

در زیر ۴ روش عملی که شما را در گرفتن تصمیمات مهم یاری می دهند، توضیح داده شده است.

۱) قبول شرایط به همان صورتی که هست. خیلی از مردم سووال می کنند چرا من؟ آنها وقت با ارزش خود را برای دلسوزی و ترحم به حال خود هدر می دهند در حالی که می توانند دنبال راه حل های عقلانی باشند. خیلی از افراد در مواجه با مشکلات از روش انکار، گوش ندادن یا کشیدن فریادهای بلند که هر کس قادر به شنیدن آن است، تصمیم گیری می کنند. این خود یک مثال افراطی از رفتاریست که با انکار انجام می پذیرد که این خود نشان از احتیاج به پذیرش شرایط و رسیدگی به وضعیت موجود دارد. از طریق انکار، مشکل موجود غیرقابل کنترل خواهد شد. مانند مبتلا شدن به بیماری سرطان که زمانی که ما علائم هشدار دهنده را می بینیم باید واکنش عقلانی انجام دهیم در حالی که خیلی از ما شروع به انکارو دلسوزی برای خود میکنیم.

۲) یک دیدگاه متعادل داشته باشید. همه چیز را از دیدگاه های متفاوت بررسی کنید. برای تصمیم گیری به درون خود مراجعه کنید. این مهم است زیرا شما با تصمیمات خود زندگی می کنید و ندای درون شما به این تصمیات واکنش نشان می دهد. خیلی از مردم آن را «خرد» یا «شهود» می نامند و آن را ارزیابی درونی یک موقعیت براساس ضمیر خودآگاه تعریف می کنند .

مهم است که به نظریات دیگران هم گوش دهیم حتی اگر مخالف نظر ما باشند. تصمیماتی که ما می گیریم همیشه نباید سیاه یا سفید باشند. میانگین طلائی ارسطو اشاره به تعادل دارد.کسانی که تصمیمات بزرگ در زندگی می گیرند، یاد می گیرند که به همه نظرات گوش دهند و بعد تصمیم گیری کنند.

۳) یک حفاظ انرژی مثبت خلق کنید. من در مورد چه چیزی صبحت میکنم؟ درحالی که به افکار و دیدگاه های خود احترام گذاشته و آنها را قبول دارید از جنبه مثبت به آنها بنگرید. همیشه افرادی هستند که فکر می کنند آسمان در حال سقوط است. بشریت از زمانی که اولین فرد بدبین شروع به صحبت و یا نوشتن کرد، شنیده است که دنیا فردا در حال پایان یافتن است. در تاریخ نه چندان دور دنیا قرار بود که در سال ۲۰۰۰ یا ۱۹۸۹ به پایان برسد. همیشه یک گروه بدبین وجود داشته اند و روزی شاید نظر آنها به حقیقت بپیوندد ولی در طول تاریخ آنها اشتباه کرده اند. لازم به گفتن نیست که شما با یک دیدگاه منفی قادر به گرفتن تصمیمات منطقی نخواهید بود. دیدگاه مثبت به ما کمک می کند که راه حل پیدا کنیم. اگر ما تصمیم گیرنده های منطقی که تصمیم های مهم برای محیط زندگی و بشریت می گیرند داشته باشیم مشکل دنیا حل خواهد شد.

معلمان یوگا باید منبع انرژی مثبت در سراسر دنیا برای دانش آموزان خود باشند. آموزش های آنها باید شامل اطلاعات درباره پرانایاما (Pranayama) تمرین های تنفسی با هدف ترویج انرژی مثبت باشد.

۴) برای انجام تمرین های تمرکزی روزانه سرمایه گذاری کنید. تمرین تمرکزی شبیه به بیمه روحی، روانی عمل می کند. یک ماه تمرین تمرکزی روزانه، ذهن را برای تصمیم گیری های عقلانی آموزش می دهد بنابراین هر روز تمرین کردن ما نوعی سرمایه گذاری برای تصمیم گیری های آینده است.

آموزش ذهن یک فرد نیاز به زمان دارد اما این زمانی است که به صرف شدن می ارزد. تمرین ها، تعادل ذهنی برقرار می کند و افکار منطقی ایجاد خواهد کرد.

یکی از بهترین روش ها برای رشد افراد تمرین های روزانه ذهنی است. از این طریق به موقعیت های فرار را با آرامش درونی خود اداره می کنیم.

نتیجه :

یوگا وقتی بهتر نتیجه می دهد که در زندگی روزمره ما کاربرد عملی داشته باشد که بیشتر از تمرین های یوگایی که انجام می دهیم نتیجه خواهد داد.

مترجم : نیلوفر شعبانی

منبع:  Aura wellness center

four easy steps for the yogic practice of decision making- yahuar 2011 by paul yerard E- Ryt

همچنین ببینید

یوگا قدم به قدم – وضعیت خم به جلو ایستاده

انگلیسی: Standing Forward Bend سانسکریت: Uttanasana ترجمه: کلمه اوت (ut) نشاندهنده شدت، (tan) یعنی کشیدن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*