راهنمایی هایی برای بهتر انجام دادن آساناهای یوگا ۰۲

قسمت دوم

۱۶) در حرکات خود آرام و میانه‌رو باشید. اگاه باقی بمانید و از بیرون و درون، مراقب خود باشید؛ در مجموع در لحظه حال باقی بمانید.

۱۷) اگر از نظر فیزیکی بیمار یا خسته هستید، تمرینی را انجام دهید که به درمان شما کمک کند. وقتی لازم است استراحت کنید.

۱۸) یوگا قصد دارد انرژی شما را افزایش دهد نه اینکه آن را مصرف کند. در حقیقت تمرین یوگا ابزاری عالی برای مدیریت انرژی است که می‌تواند برای شما سلامتی و طول عمر به ارمغان بیاورد.

۱۹) همیشه پس از آخرین حرکت، تمرین خود را با شاوآسانا خاتمه دهید. شاوآسانا یک وانهادگی عمیق است که بسته به تیپ شخصیتی شما ار ده تا بیست و پنج دقیقه به طول می‌انجامد.

۲۰) شاوآسانا مهم‌ترین وضعیت بدنی است و دلیل انجام دادن تمامی آساناهاست. شاواسانا نوعی پراتی اهارا یا تمرین خاموش کردن حواس پنجگانه هم محسوب می‌شود که در آن می‌توانیم به اندام‌های موتوری خود (گوش، چشم و…) استراحت بدهیم و با جهان آرام درون ارتباط برقرار کنیم که همان هدف نهایی یوگا است.

۲۱) اگر تمرین شما را بیش از حد خسته کرد ممکن است سنگین و قدرتی تمرین کرده باشید یا تمرین را غلط انجام داده باشید. (به خصوص در خم به عقبها) شاید آب بدنتان را از دست داده‌اید یا نوع نامناسبی از آسانا را انجام داده‌اید.

۲۲) اگر به هر دلیلی از نظر فیزیکی احساس خستگی می‌کنید، به بدن خود بیش از حد فشار نیاورید. تا زمانی که دوباره احساس نشاط کنید فقط به انجام دادن تمرین‌های نیروزا بپردازید.

۲۳) هرگز با درد تمرین نکنید.

۲۴) هرگز به خود فشار نیاورید و مکث بین آساناها را فراموش نکنید.

۲۵) بهتر است تمرین‌های خود را زیر نظر یک مربی با تجربه انجام دهید.

منبع: مجموعه کتابهای مدیریت بیماری با یوگا نویسنده: تیموتی مک کال

همچنین ببینید

یوگا قدم به قدم – وضعیت خم به جلو ایستاده

انگلیسی: Standing Forward Bend سانسکریت: Uttanasana ترجمه: کلمه اوت (ut) نشاندهنده شدت، (tan) یعنی کشیدن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*