درد قوس کف پا

همانطور که می­دانید بیشتر زمان روز را ما به شکلی به پاهایمان فشار وارد می­کنیم. مثل راه رفتن، نشستن (که پاها آویزان است)، ورزش کردن، ایستادن و . . . خوب خیلی هم عادی است که پاهایمان درد داشته باشند و این درد می­تواند در هر جایی از پاها نسبت به کاری که انجام داده­ایم بروز کند. یکی از این محل­ها کف پا است.

در اینجا به چند حرکت برای پیشگیری و رفع درد کف پا اشاره خواهیم کرد.

حرکت اول: پاشنه خود را روی زمین قرار دهید و سعی کنید با انگشتان پا حوله یا دستمالی را از روی زمین بلند کنید و بعد آن را رها کنید. این حرکت را ۱۰-۲۰ مرتبه تکرار کنید. وقتی این کار برای شما ساده­تر شد با قرار دادن اجسامی روی حوله وزن آن را بیشتر کنید.

حرکت دوم: یک قوطی نوشابه خنک را زیر پای خود قرار داده و از پاشنه تا قوس کف پا آن را زیر پای خود بغلتانید. این کار را برای مدت ۳-۵ دقیقه ادامه دهید.

حرکت سوم: بنشینید و پای خود را دراز کنید. کشی که مخصوص ورزش­های نرمشی طراحی شده را به قسمت میانی کف پا بیاندازید و دو سر آن را در دست بگیرید. به آهستگی پنجه خود را به سمت پایین فشار دهید. طوری که کشش کش را احساس کنید. این حرکت را ۱۰ مرتبه در ۳ نوبت انجام دهید.

حرکت چهارم: بایستید و پاشنه­های پا را از روی زمین بلند کنید، چند ثانیه نگهدارید و دوباره روی زمین بگذارید. اگر تعادل ندارید می­توانید از دیوار یا صندلی استفاده کنید. این حرکت را ۳ مرتبه ۱۰تایی انجام دهید.

حرکت پنجم: روی یک صندلی بنشینید و یک پای خود را به سمت جلو دراز کنید، یک حوله یا پارچه را کف پا در قسمت سینه آن قراردهید و با دو دست به سمت خود بکشید. حتما زانو باید صاف باشد. این وضعیت را برای ۱۵-۳۰ ثانیه حفظ کنید و ۳ مرتبه انجام دهید. سپس به حالت استراحت بازگردید.

حرکت ششم: روی یک صندلی بنشینید و یک پای خود را خم کرده و روی ران پای دیگر بگذارید. انگشتان دست را بین انگشتان پا برده و آنها را به سمت ساق پا بکشید. تا کشش کف پا را احساس کنید. این حرکت را ۱۵ ثانیه نگه دارید و ۳ بار تکرار کنید.

حرکت هفتم: پنجه پای خود را روی لبه یک سکو یا صندلی قرار دهید و در همین حال پاشنه همان پا را به سمت پایین حرکت داده تا کشش کافی در کف پا احساس شود. ۱۵-۳۰ ثانیه در وضعیت کشش بمانید و حرکت را ۳ بار تکرار کنید.

افرادی که کف پای صاف دارند بیشتر دچار این مشکل می­شوند. درد قوس کف پا معمولاً به آهستگی ظاهر می­شود ولی گاهی اوقات پس از پرش یا دو سرعت، فرد به طور ناگهانی دچار چنین حالتی می­شود و درد شدید احساس می­کند.

قرار دادن کمپرس سرد روی این ناحیه می­تواند به بهبود درد کمک کند. برای پیشگیری از درد قوس کف پا، کفش­های مناسب به پا کنید و از حرکات گفته شده برای جلوگیری یا رفع درد استفاده کنید.

همچنین ببینید

یوگا قدم به قدم – وضعیت خم به جلو ایستاده

انگلیسی: Standing Forward Bend سانسکریت: Uttanasana ترجمه: کلمه اوت (ut) نشاندهنده شدت، (tan) یعنی کشیدن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*