تادآسانا «وضعیت کوه»

در این وضعیت شما یاد می‌گیرید که مانند کوه محکم و ایستاده باشید. کلمه «تادا» tada در زبان سانسکریت به معنی کوه است. اکثر افراد تعادل بالایی در هر دو پا ندارند و منجر به بیماری‌هایی می‌شود که می‌توان از آنها جلوگیری کرد. تادآسانا به شما هنر ایستادن صحیح را می‌آموزد و آگاهی شما را از بدن افزایش می‌دهد. این وضعیت پایه و اساس وضعیت‌های دیگر است. این آسانا قبل و بعد از آساناهای ایستاده انجام می­شود. با تمرین آن احساس استحکام، قدرت، آرامش و ثبات ایجاد می‌شود.

مزایا:

تادآسانا عضلات پشت و دیسک­های بین مهره­ها را کشش می­دهد. به تسکین سیاتیک کمک می­کند تا وضعیت را اصلاح کند. بازوها را تقویت می­کند و انعطاف پذیری را بهبود می­بخشد. عضلات شکم را تقویت می­کند. قفسه سینه را گسترش داده و ظرفیت ریه را افزایش می­دهد. وضعیت را حداقل برای ۲ دقیقه در حد ممکن حفظ کنید.

نحوه اجرا:

  1. صاف بایستید.
  2. کف پاها را گسترده کنید. انگشت شست پاها را به هم بچسبانید و بین پاشنه­ها کمی فاصله بدهید (در صورتی که مبتدی هستید حتما کمی فاصله بین پاها در نظر بگیرید).
  3. وزن بدن را بین هر دو پا تقسیم کرده و در سه نقطه در کف پا متمرکز شوید (پاشنه­ها، زیر انگشت شست پاها و زیر انگشت­های کوچک).
  4. پاها را کاملا عمود به زمین نگه دارید و دنبالچه را به سمت پایین و داخل ببرید.
  5. شکم (ناف) را به داخل بکشید.
  6. قفسه سینه را گسترده کنید.
  7. دست­ها در کنار بدن درگیر (اکتیو) باشد.
  8. می­توانیم انگشتان را کنار هم نگه داریم و کف دست به سمت ران­ها باشد یا بین انگشتان فاصله داده و کف دست­ها به سمت جلو باشد.
  9. شانه­ها را به سمت عقب و پایین ببرید.
  10. گردن در راستای بدن و چانه به موازات زمین باشد.
  11. نگاه به جلو

در طول وضعیت، ایستایی و تعادل بدن را حفظ کنید و مانند کوه استوار و محکم باشید.

همچنین ببینید

یوگا قدم به قدم – وضعیت خم به جلو ایستاده

انگلیسی: Standing Forward Bend سانسکریت: Uttanasana ترجمه: کلمه اوت (ut) نشاندهنده شدت، (tan) یعنی کشیدن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*