تازه های علم

تازه های علم

با همکارانتان صمیمی باشید تا دیابت نگیرید

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد داشتن همکاران مهربان و صمیمی خطر بروز دیابت نوع ۲ را به یک چهارم کاهش می‌دهد. افرادی که در محیط پر استرس و با همکاران بداخلاق کار می‌کنند، به احتمال زیاد دچار این بیماری می‌شوند. احتمال این امر حتی در افرادی که سالم به نظر می‌آیند نیز وجود دارد.

بهترین نان برای صبحانه؟

پزشکان توصیه می‌کنند در وعده‌های صبحگاهی باید نان سنگک – اگر از آرد کامل و طبیعی باشد – مصرف شود چون با احساس سیری که به بدن می‌دهد از هله هوله خوری در طول روز جلوگیری می‌کند. نان لواش و تافتون هم برای وعده‌های شام مناسب هستند. همچنین پزشکان توصیه می‌کنند در وعده ناهار نباید بیش از حد نان مصرف کرد زیرا باعث کسالت و خمودگی در بدن می‌شود. افراد نان لواش را به دلیل ظرافت و قطر کوچکی که دارد اغلب زیاد مصرف می‌کنند اما باید توجه داشت که مصرف اشتباه و بی‌رویه این نان باعث چاقی مفرط در بدن می شود.

نانو ذرات طلا به کمک بیماران سرطانی می‌آید

حل کردن مقداری طلا در اسید کلریدریک و تزریق آن به نقاط مبتلا به سرطان به رفع و بهبود این بیماری کمک می‌کند. پزشکان این روش جدید را بسیار کارآمد دانسته و می‌گویند از آنجایی که باکتری‌ها و قارچ‌ها نسبت به مصرف آنتی بیوتیک‌ها از خود مقاومت نشان می دهند استفاده از نانو ذرات طلا و ترکیب فوق به شکست این مقاومت انجامیده و به رفع بیماری سرطان و بهبودی در درمان کمک می کند. مقاومت بالای طلا نسبت به حرارت و همچنین بالا بردن دمای بدن افراد مبتلا به سرطان را راهکاری دیگر برای برون رفت از این بیماری مهلک برشمردند.

نگهداری سبزی در یخچال ممنوع

محققان در جدیدترین یافته‌های خود نشان داده‌اند که یخچال محل مناسبی برای نگهداری سبزی نیست و سبزی و میوه باید در روشنی روز نگهداری شوند. زیرا این مواد غذایی برای حفظ مواد مغذی و همچنین حفظ طعم و مزه‌شان به نور طبیعی نیاز دارند.

دانشمندان توصیه می‌کنند میوه‌ها و سبزیجات را باید با توجه به نیازهای روزانه خریداری کرد و از نگهداری آنها در یخچال جلوگیری کرد زیرا ویتامین‌های آنها از بین می‌روند.

با سیب زمینی زیبا شوید

مطمئناً بسیاری از افراد خصوصاً خانم‌ها نسبت به چین و چروک خود زیاد حساسیت نشان می‌دهند و یکی از آزار دهنده‌ترین پدیده ممکن در چهره آنها چین و چروک‌های زیر چشم است.

پیدایش این چین و چروک‌ها دلایل زیادی دارد که برخی از آنها قابل پیشگیری هستند به طور مثال نور شدید آفتاب دشمن درجه یک پوست‌های خشک و دوست صمیمی چین و چروک است. تاثیر نور آفتاب روی پوست انسان از ۳۵ سالگی به مراتب شدیدتر می‌شود و به همین دلیل خانم‌هایی که پوست خشک دارند باید
حتی‌المقدور از آفتاب دوری کنند.

حال فقط کافی است دو ورقه سیب زمینی را در پارچه‌ای سفید قرار داده و ۱۵ دقیقه روی پوست خود قرار دهید. اگر با این کار احساس سوزش کردید سریعاً سیب زمینی را از روی پوست بردارید. زیرا این نشانگر آن است که پوست شما به این ماده غذایی حساسیت دارد بعد پوست خود را با آب بشویید.

همچنین ببینید

توصيه به اهالی پياده‌روی

پياده‌روي در زندگي صنعتي اكنون يك ضرورت مهم به‌شمار مي‌آيد. اگر شما نيز پياده‌روي مي‌کنيد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*