بعد از بخور چکنیم ؟

bokhor 02

بعد از بخور چه کنیم؟

عموماً افرادی که برای پاکسازی پوست یا از بین بردن جوشهای سر سیاه از بخور استفاده میکنند به نوعی به باز شدن منافذ سطح پوست کمک کرده و به این ترتیب به تخلیه سریعتر آلودگیها و چربیها از سطح پوست کمک میکنند. بنابراین باید بعد از اتمام بخور برای انقباض سلولهای سطح پوست اقدام کرد.

یکی از سادهترین این شیوه شست و شوی صورت با آب سرد است. در این مرحله صورت خود را چند بار با آب سرد بشویید تا به این ترتیب منافذ گشوده شده به مرور بسته شود. راه حل دیگر استفاده از خیار رنده شده و ماسک کردن آن روی صورت است. در این مرحله پس از رنده کردن خیار آن را در تمامی بخشهای صورت مثل پیشانی، گونهها، چانه و بینی قرار دهید.

در صورتی که دارای پوستی چرب هستید بهتر است از لیموترش تازه برای بستن منافذ پوستتان کمک بگیرید. در این مرحله کافی است آب لیموترش تازه را گرفته و با کمک یک پنبه تمیز آن را به سطح پوست بمالید. اگر دارای پوست خشک هستید حتماً بلافاصله پس از استفاده از بخور، از کرمهای مرطوب کننده استفاده کنید. این افراد بهتر است به جای استفاده از بخورهای گرم از انواع بخورهای سرد که دستگاههای آن در بازار موجود است، استفاده کنند.

منبع : مجله طلوع زندگی

همچنین ببینید

توصيه به اهالی پياده‌روی

پياده‌روي در زندگي صنعتي اكنون يك ضرورت مهم به‌شمار مي‌آيد. اگر شما نيز پياده‌روي مي‌کنيد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*