یوگا صورت

بازگشت به روزگار جوانی با یوگا صورت

sorat01

 

مقوله زیبایی، مقوله جدیدی نیست و قدمت چندین هزار ساله دارد.

صورت اولین قسمت از بدن است که در ارتباطات، جلب توجه می کند.

پوست بزرگترین ارگان دفع ضایعات بدن می باشد. بنابراین مراقبت از آن، کمک می کند بدنی سالم و پوستی نرم و شاداب داشته باشید.

صورت؛ اندامی است که شامل تعدادی عضله، استخوان، اعصاب و عروق خونی می باشد. عضلات صورت در طول روز به شدت کار کرده و در معرض عوامل مختلف محیطی، مانند نور خورشید، باد، کرم ها و لوازم آرایشی قرار می گیرد. این عضلات با افزایش سن، به مرور ضعیف، سست و شل شده؛ و چین و چروک در صورت پدیدار می گردد.

مشکلات پوستی می تواند به دلیل تغذیه نامناسب، ورزش نکردن، کم خوابی و یا استرس و اضطراب رخ دهد که همه این عوامل می توانند تعادل هورمونی را بر هم زنند. ناگفته پیداست که زندگی های ماشینی و پر مشغله باعث شده است که عوامل بالا در زندگی تاثیر گذارد. 

sorat02

امروزه؛ افراد زیادی جهت کاهش روند پیری پوست و شادابی آن، به راه های مختلف از جمله عمل جراحی روی آورده و عواقب آنرا می پذیرند. اما باید متذکر شد که جراحی پلاستیک ممکن است چین و چروک و خطوط نگران چهره را کاهش دهد، اما به علت ضعف عضلات، چین و چروک ها پس از مدتی بر می گردند.

جهت بازگرداندن عضلات صورت به حالت طبیعی و کاهش چین و چروک پوست، ماساژ یا ورزش توصیه می شود. هنگامیکه به طور مرتب و منظم عضلات صورت خود ماساژ  یا ورزش می دهید، خون تازه و اکسیژن دار بیشتری به عروق پوست روانه می شود.

فواید ماساژ صورت :

  • کاهش استرس و تنش و کاهش انقباضات عضلانی

  • بهبود شکل و حالت عضلات و پوست صورت به گونه ای که پوست شما نرم تر و با قوام تر می شود.

  • تسکین سردردها و دردهای ناحیه صورت

  • کاهش چین و چروک ریز و کم عمق پوست صورت

  • تحریک جریان خون

  • ریلکس شدن عضلات صورت و چشم ها

  • رهایی از فشار چشم ها

  • ریلکس شدن کلی بدن از نظر فیزیکی و روانی

 

امروزه یوگا صورت یکی از روش های زیبایی امروزی محسوب شده و از پرطرفدارترین روش زیبایی پوست است. چرا که طرفداران آن، معتقدند یوگا صورت کمک می کند تا عضلات صورت تقویت شده و خستگی روزمره آن برطرف شود. همچنین چین و چروک ها از بین رفته و خطوط آرواره را صاف می کند و به علاوه به کاهش فشار چشم و سردرد نیز کمک می کند. همچنین پوست را صاف و نرم می کند، و به حفظ سلامت و درخشندگی پوست کمک می کند.

طرفداران یوگا صورت می گویند، یوگا برای صورتی که در طول روز پر از تنش و استرس بوده، آرامش می آورد و عضلات صورت را به حالت اولیه و طبیعی خود برمی گرداند و در اینحالت، دیگر نیاز به بوتاکس وجود نخواهد داشت.

یوگا صورت شامل یک سری از تمرینات است که تاثیرات آن همانند تاثیرات یوگا بر بدن است : آرامش و برگشت خاصیت کشسانی عضلات و سفتی ماهیچه های صورت.

sorat03

در این تمرینات از طریق یک سری حرکات خاص، عضلات صورت منقبض می شود. همچنین این روش باعث تولید کلاژن و پروتئین می شود که باعث ارتجاعی شدن پوست شده و آنرا جوانتر و پرتر نشان می دهد.

آرامش عضلات صورت، بخصوص عضلاتی که تنش را بیشتر نگه می دارد؛ مانند فک، ابرو و پیشانی؛ می تواند چین و چروک هایی را که ایجاد شده است، از بین ببرد.

بعبارتی، یوگا صورت = از بین بردن طبیعی چین و چروک

یوگا صورت، به دلیل خون رسانی و جاری شدن دائم خون تازه و حاوی اکسیژن و مواد غذایی سالم، سموم و آلودگی ها از منافذ پوست به صورت عرق خارج شده، سلول های صورت تمیزتر و سالم تر شده، رنگ پوست به مرور روشن و درخشان و شفاف و عاری از لک و جوش خواهد شد و در نتیجه سلامتی چهره، خود به خود فراهم می شود.

یوگا صورت را در هر زمانی از روز می توان انجام داد. اجرای حرکات و آساناها، به مکان خاصی نیاز ندارد و می توانید آن ها را در همه جا، پشت میز خود در محل کار، در اتاق استراحت، در داخل اتومبیل، و حتی در گوشه ای از پارک انجام دهید.

یوگا صورت مخصوص سن یا گروه خاصی نبوده و همه افراد؛ خانم ها، آقایان و حتی کودکان و نوجوانان از این ورزش جهت زیباتر ماندن و حفظ چهره جوانی خود بهره جویند. 

توصیه می شود تمرینات یوگا صورت به مدت ۲۰ دقیقه در روز انجام شود. این مقدار تمرین ممکن است زیاد به نظر برسد، اما می توان نتایج را پس از مدت زمان کوتاهی مشاهده نمود و متوجه خواهید شد که برای داشتن خطوط کمتر، باید استرس و تنش کمتر داشت و حتی در همین زمان، متوجه خواهید شد که نگاه شما به مسائل سالم تر و انرژی بیشتری دارید.

 

منبع: سایت مرکز یوگا راز 

همچنین ببینید

یوگا قدم به قدم – وضعیت خم به جلو ایستاده

انگلیسی: Standing Forward Bend سانسکریت: Uttanasana ترجمه: کلمه اوت (ut) نشاندهنده شدت، (tan) یعنی کشیدن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*