نقش یوگا در بهبود سردردهای میگرنی

همانطور که مي‌دانيد، ميگرن نوعی سردرد است که برخی افراد را گرفتار دردهای آزار دهنده‌ای مي‌کند. این سردرد به صورت عود کننده و شديد بوده و اغلب موارد فرد را به گونه ای آزار مي‌دهد که فعاليتهای زندگی او را مختل ساخته و رنج فراوانی را بر فرد تحمیل می‌نماید. جالب توجه آن است که با تمرین‌های یوگا و فعاليتهای مناسب زیرمجموعه یوگا همچون تنفس، تغذیه، مدیتیشن و بالاخص آساناهای یوگا مي‌توان اين وضعيت را بهبود بخشید.

شما با استفاده از يک برنامه منظم تمرین‌های یوگا خواهید توانست تناوب حملات و شدت حمله‌های سردرد خود را کاهش دهید. در واقع، ورزش مداوم و با شدت بالا مي‌تواند منجر به تسريع روی دادن سردردهای ميگرنی شما شود. به همين دليل شما می‌بایست در انجام فعاليتهای با شدت بالا دقت و احتياط لازم را داشته باشید. نوع فعاليت شما بايد حتما سنجيده و دقيق باشد تا فعاليتهای شما منجر به تشديد سردرد نگردد. اصولا تمرین‌های یوگا مي‌تواند به عنوان يک عامل پيشگيری کننده محسوب شود. البته اين عامل در زمان بروز حملات ميگرنی نمي‌تواند با درد مقابله کند و بنابر این در اين زمان‌ها موثر نخواهد بود. یوگا، تنش‌ها و فشارهايی که بر بدن وارد مي‌شود را از بين مي‌برد، همچنين گردش خون در بدن را تسهيل مي‌کند که هر دو اين موارد تغييرات فيزيولوژيکی بوده و احتمال حمله‌های ميگرنی را کاهش مي‌دهند.

افرادی که از اين بيماری رنج مي‌برند و يک برنامه تمرينی منظم از یوگا دارند، کاهش در تناوب حملات را ذکر کرده‌اند. به گفته اين افراد تکرار حملات پس از تمرین‌های یوگا به نصف کاهش یافته است. هنگامی كه بدن شما طی چند ماه در معرض اجرای حرکات آساناهای یوگا قرار گيرد، با افزايش توانايی فيزيکی، خواهید توانست کاهش در میزان و تکرار حملات ميگرنی را تجربه کنيد. البته وضعيت افراد مختلف با هم متفاوت است و چنانچه در انجام تمرین‌ها با مشکلی مواجه شديد می‌بایست تمرین‌ها را قطع کرده و از پزشک خود راهنمایی بخواهيد.

چند آسانای مناسب برای سردردهای میگرنی:

همچنین ببینید

یوگا قدم به قدم – وضعیت خم به جلو ایستاده

انگلیسی: Standing Forward Bend سانسکریت: Uttanasana ترجمه: کلمه اوت (ut) نشاندهنده شدت، (tan) یعنی کشیدن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*