با ۳ حرکت دردهای گردن را کیش ومات کنید.

مرکز تحقیقات ملی دانمارک، تحقیقی درباره دردهای مزمن گردن در محیط کار روی ۴۲ زن در سنین ۳۶ -۵۲ سال انجام داده و به این نتیجه رسیده است، که سه جلسه وزنه‌برداری در هفته به طور ۸۰ درصد دردهای گردن را در کمتر از ۳ ماه کاهش می‌دهد.

محققان بر این باورند که وزنه برداری (مخصوصا انجام این ۳ حرکتی که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد)، ممکن است به تولید عضله در بافت‌های آسیب دیده کمک کند.

برای انجام هر حرکت زانو را کمی خم کنید. از دو وزنه‌ی یک و نیم کیلویی استفاده کنید و این حرکات را یک روز در میان و هر بار ۸ الی ۱۲ مرتبه تکرار کنید.

شانه‌هایتان را بالا بیندازید. بازوها را در دو طرف صاف نگهدارید و کف دست‌ها را رو به داخل حرکت دهید. حالا شانه‌هایتان را به سمت گوش‌ها رو به بالا بکشید، چند ثانیه در همان حالت نگهدارید و دوباره پایین بیاورید.

قفسه‌ی سینه را طوری که صورت به سمت زمین باشد، خم کنید، بازوها را به سمت پایین آویزان و کف دست‌ها به سمت داخل ببرید.

آرنج را کمی خم کنید و با فشار شانه، بازوها را به سمت طرفین و به موازات زمین بالا ببرید. کمی مکث کنید و سپس پایین بیاورید.

اسم آخرین تمرین شما پارو زدن ایستاده است. دست‌ها را روی ران بگذارید. حالا آرنج‌ها را خم کرده و وزنه‌ها را تا سطح ترقوه بالا ببرید. چند ثانیه مکث کنید و سپس پایین بیاورید.

منبع: رنگی رنگی

یوگادارما: پیشنهاد می کنم ابتدا با وزنه سبک شروع کنید و به مرور زمان نسبت به توانایی بدنتان وزن آن را زیاد کنید که آسیبی نبینید. همچنین بهتر است هر ورزشی یا وضعیتی از یوگا را که می خواهید انجام دهید به توانایی و آستانه بدنتان احترام بگذارید تا استفاده بهینه برایتان داشته باشد.

همچنین ببینید

یوگا قدم به قدم – وضعیت خم به جلو ایستاده

انگلیسی: Standing Forward Bend سانسکریت: Uttanasana ترجمه: کلمه اوت (ut) نشاندهنده شدت، (tan) یعنی کشیدن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*