نسخه های دارویی ضد دیابت

نسخه شماره ۱ :

یک تا دو گرم تخم یا تمام گیاه شنبلیله کوبیده را در یک لیوان آب جوش ریخته، نیم ساعت بگذارید دم بکشد. سپس آن را صاف کرده روزی سه بار، هر بار یک فنجان میل کنید.

نسخه شماره ۲ :

پنج تا ده گرم ریزم بید (گیاه مرغ) کوبیده را در یک لیوان آب جوش ریخته، نیم ساعت بگذارید دم بکشد. سپس آن را صاف کرده روزی سه بار، هر بار یک فنجان میل کنید.

نسخه شماره ۳ :

سه تا شش گرم برگ توت سیاه کوبیده را در یک لیوان آب جوش ریخته، نیم ساعت بگذارید دم بکشد. سپس آن را صاف کرده روزی سه بار، هر بار یک فنجان میل کنید.

نسخه شماره ۴ :

پنج تا ده گرم برگ اکالیپتوس کوبیده را در یک لیوان آب جوش ریخته، نیم ساعت بگذارید دم بکشد. سپس آن را صاف کرده روزی سه بار، هر بار یک فنجان میل کنید.

نسخه شماره ۵ :

هفت تا ۲۵ گرم پوست دانه لوبیای کوبیده را در یک لیوان آب جوش ریخته، نیم ساعت بگذارید دم بکشد. سپس آن را صاف کرده روزی سه بار، هر بار یک فنجان میل کنید.

نسخه شماره ۶ :

سه تا هفت گرم برگ درخت گردوی کوبیده را در یک لیوان آب جوش ریخته، نیم ساعت بگذارید دم بکشد. سپس آن را صاف کرده روزی سه بار، هر بار یک فنجان میل کنید.

نسخه شماره ۷ :

۱۲ تا ۱۸ گرم سیر خشک شده را در یک لیوان آب جوش ریخته، نیم ساعت بگذارید دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و همراه غذا میل کنید. همچنین می‌توانید سه تا شش حبه سیر تازه را روزانه همراه با غذا میل کنید.

نسخه شماره ۸ :

۱۵۰ گرم پیاز تازه را همراه غذا میل کنید.

نسخه شماره ۹ :

پنج تا ده گرم ریشه بابا آدم کوبیده را در یک لیوان آب جوش ریخته، نیم ساعت بگذارید دم بکشد. سپس آن را صاف کرده روزی سه بار، هر بار یک فنجان میل کنید.

نسخه شماره ۱۰ :

پنج تا ده گرم برگ گزنه کوبیده را در یک لیوان آب جوش ریخته، نیم ساعت بگذارید دم بکشد. سپس آن را صاف کرده روزی سه بار، هر بار یک فنجان میل کنید.

نسخه شماره ۱۱ :

۱۰ گرم برگ زغال اخته را با ۱۰ گرم گل توت فرنگی مخلوط کرده و در ظرفی قرار داده سپس یک لیتر آب جوش روی آن بریزید و بگذارید ۱۰ دقیقه به حال خود بماند تا دم بکشد. پس از صاف کردن آن را با کمی عسل شیرین نموده و در طول شبانه روز از آن بنوشید. مصرف این جوشانده بسیار موثر و مفید است.

نسخه شماره ۱۲ :

۱۰ گرم برگ‌های جوان و نورسته درخت زیتون را تکه تکه کرده و در نیم لیتر آب سرد به مدت یک شب بخیسانید و فردای آن، ظرف محتوی برگ را روی آتش بگذارید تا به جوش آید. بعد از روی آتش برداشته و ۲۰ دقیقه دم کنید. سپس آن را صاف کرده و در طی شبانه روز، چهار تا پنج استکان از این دم کرده بنوشید. اگر بخواهید از برگ خشک زیتون استفاده کنید، باید ۲۰ گرم برگ خشک را بعد از خرد کردن در نیم لیتر آب خیس و سپس روی آتش بگذارید تا بجوشد و بعد ۲۰ دقیقه آن را دم کنید.

نسخه شماره ۱۳ :

قره قات سرشار از کرومیوم بوده و باعث پایین آمدن قند خون در افراد مبتلا به دیابت می‌شود که این کار خود را با افزایش تولید انسولین در بدن ایجاد می‌کند. برای این منظور سه گرم برگ یا میوه خشک یا شصت گرم برگ یا میوه تازه قره قات را در هفتصد و پنجاه میلی لیتر آب سرد ریخته و آن را بیست تا چهل دقیقه به آرامی بجوشانید تا یک سوم حجم آن کم شود. سپس آن را صاف کرده و سه بار در روز، هر بار یک فنجان از جوشانده مورد نظر را گرماگرم میل کنید. دقت کنید که مصرف طولانی مدت این دم کرده باید حتماً زیر نظر پزشک معالج باشد.

منبع : مجله روزهای زندگی

همچنین ببینید

درمان سندرم روده تحریک پذیر به کمک یوگا

اگر دل درد و دل پیچه، نفخ شکم، اسهال و یبوست امان شما را بریده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*